Logowanie
Szukaj
Unia Szefów Firm
Unia Szefów Firm
Unia Szefów Firm Zamojszczyzny
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Galeria
  • Kontakt
Menu back  

Rozwój infrastruktury kolejowej w związku z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz realizacja trasy S17

11/10/2019Wszystkie wpisyBy Biuro Prasowe

Unia Szefów Firm Zamojszczyzny była organizatorem konferencji prasowej dotyczącej rozwoju infrastruktury kolejowo – drogowej. Gośćmi specjalnymi konferencji byli Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Leszek Skiba, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP Mikołaj Wild oraz Leszek Wilczopolski – Naczelnik Wydziału Planowania Oddziału i Mostami  GDDKiA Lublin.

Stanisław Grześko, Starosta Zamojski poinformował o realizowanych inwestycjach, planowanym oddaniu w tym roku do użytku 100 km dróg oraz przejęciu lotniska w Mokrem od wójta Gminy Zamość. Teren lotniska będzie własnością powiatu zamojskiego. Lotnisko turystyczno-biznesowo-gospodarcze jest niezbędne do rozwoju regionu.

Prezentacji trasy S-17, biegnącej przez teren Zamojszczyzny, i stanu zaawansowania dokonał Leszek Wilczopolski, Naczelnik Wydziału Planowania Oddziału GDDKiA Lublin. S-17 to droga ekspresowa Warszawa – Hrebenne (granica z Ukrainą) w ciągu trasy europejskiej E372. Połączy aglomerację warszawską

z Lubelszczyzną i poprowadzi dalej w kierunku Lwowa. Pomiędzy Kurowem a Piaskami odcinek wspólny z drogą ekspresową S12 tworzący główną oś transportową w województwie lubelskim. Przewidywany okres zakończenia inwestycji planowany jest na 2023 rok.

O planach budowy CKP mówił Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, a o źródłach finansowania inwestycji Leszek Skiba, Podsekretarz w Ministerstwie Finansów.

Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Warszawą a Łodzią, ale na jego budowie i uruchomieniu skorzystają również mieszkańcy naszego regionu, także Zamościa, Tomaszowa Lubelskiego i Bełżca. CKP to ma być duże lotnisko, a także potężne centrum przesiadkowe, gdzie zbiegać by się miały linie kolejowe z najdalszych zakątków kraju. Jedną z tzw. dziesięciu szprych uwzględnionych w rządowym programie miałaby być trasa CPK – Warszawa – Otwock – Lublin – Trawniki – Krasnystaw – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec – granica państwa. To ważne dla mieszkańców naszego regionu, którzy dzięki temu mogliby w dużo krótszym niż obecnie czasie dotrzeć do stolicy. Podróż z Zamościa do Warszawy trwałaby zaledwie ok. 2 godzin. Sam port powinien być gotowy do 2027 roku. Linie kolejowe powinny zacząć funkcjonować wcześniej. Koszty związane z realizacją całej inwestycji szacowane są na poziomie do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł kolejowej oraz 7 mld zł drogowej.

 

cpkgddkia lublinministerstwo finansów. leszek skibaunia szefówz-s-17
About the author

rzecznik

Wpisy które również mogą Cię zainteresować
Konferencja „Fundusze Europejskie, wsparcie eksportu oraz zielony wodór jako główne cele dla Polskiej Gospodarki 2021-2027”
15/11/2021
Województwo Lubelskie Partner wydarzenia – Konferencja „Fundusze Europejskie, wsparcie eksportu oraz zielony wodór jako główne cele dla Polskiej Gospodarki 2021-2027”
10/11/2021
Zaproszenie na Konferencję „Fundusze Europejskie, wsparcie eksportu oraz zielony wodór jako główne cele dla Polskiej Gospodarki 2021-2027”
28/10/2021
Aleja Sław Zamość 2020
17/09/2020
Wesołych Świąt Wielkanocnych
10/04/2020
PIT, e-urząd, drukowane części 3D i Fundusze Norweskie tematem Spotkania Noworocznego
05/02/2020
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Członkowie
  • Galeria
  • Kontakt
Unia Szefów Firm
2019 © Unia Szefów Firm Zamojszczyzny.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

Uniaszefow.pl używa plików cookies.