Unia Szefów Firm Zamojszczyzny była organizatorem konferencji prasowej dotyczącej rozwoju infrastruktury kolejowo – drogowej. Gośćmi specjalnymi konferencji byli Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Leszek Skiba, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP Mikołaj Wild oraz Leszek Wilczopolski – Naczelnik Wydziału Planowania Oddziału i Mostami GDDKiA Lublin.
Stanisław Grześko, Starosta Zamojski poinformował o realizowanych inwestycjach, planowanym oddaniu w tym roku do użytku 100 km dróg oraz przejęciu lotniska w Mokrem od wójta Gminy Zamość. Teren lotniska będzie własnością powiatu zamojskiego. Lotnisko turystyczno-biznesowo-gospodarcze jest niezbędne do rozwoju regionu.
Prezentacji trasy S-17, biegnącej przez teren Zamojszczyzny, i stanu zaawansowania dokonał Leszek Wilczopolski, Naczelnik Wydziału Planowania Oddziału GDDKiA Lublin. S-17 to droga ekspresowa Warszawa – Hrebenne (granica z Ukrainą) w ciągu trasy europejskiej E372. Połączy aglomerację warszawską
z Lubelszczyzną i poprowadzi dalej w kierunku Lwowa. Pomiędzy Kurowem a Piaskami odcinek wspólny z drogą ekspresową S12 tworzący główną oś transportową w województwie lubelskim. Przewidywany okres zakończenia inwestycji planowany jest na 2023 rok.
O planach budowy CKP mówił Mikołaj Wild, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, a o źródłach finansowania inwestycji Leszek Skiba, Podsekretarz w Ministerstwie Finansów.
Centralny Port Komunikacyjny ma powstać między Warszawą a Łodzią, ale na jego budowie i uruchomieniu skorzystają również mieszkańcy naszego regionu, także Zamościa, Tomaszowa Lubelskiego i Bełżca. CKP to ma być duże lotnisko, a także potężne centrum przesiadkowe, gdzie zbiegać by się miały linie kolejowe z najdalszych zakątków kraju. Jedną z tzw. dziesięciu szprych uwzględnionych w rządowym programie miałaby być trasa CPK – Warszawa – Otwock – Lublin – Trawniki – Krasnystaw – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec – granica państwa. To ważne dla mieszkańców naszego regionu, którzy dzięki temu mogliby w dużo krótszym niż obecnie czasie dotrzeć do stolicy. Podróż z Zamościa do Warszawy trwałaby zaledwie ok. 2 godzin. Sam port powinien być gotowy do 2027 roku. Linie kolejowe powinny zacząć funkcjonować wcześniej. Koszty związane z realizacją całej inwestycji szacowane są na poziomie do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł kolejowej oraz 7 mld zł drogowej.